. .

Dari Hati, Menuju Hati, Mencari Redha Ilahi...

07 Jun 2009

Diskriminasikah Kita?

. 07 Jun 2009

Benarkah Islam mendiskriminasikan wanita dalam berjuang di jalan Allah?

Adakah benar pakaian menutup aurat penghalang pekerjaan ?



Hendak berkata bahawa muslimat ini lemah fizikal, tidak hebat, nah!! lihat gambar-gambar ini, mereka membuktikan kepada dunia ini bahawa menutup aurat ini bukanlah penghalang pekerjaan untuk menjadi tangkas seperti lelaki..


Jadi, kita yang hanya bergelar mahasiswa, belajar di tempat selesa, tinggal di tempat selesa, apa yang menyebabkan kita membuka aurat??



Muslimat atau khususnya mahasiswi Islam seperti ini yang kita ingin dan perlukan..Bukan hanya sekadar memiliki sifat peka dan penyayang semata-mata tetapi juga memiliki jiwa yang kental,tabah serta berani berhadapan dengan segala macam mehnah dan tribulasi dunia ini.Tanpa suara mahasiswi sudah pasti kampus akan menjadi sunyi dan tanpa muslimat yang tabah dalam perjuangan sudah pasti perjuangan ini takkan terbang tinggi kerana merekalah sayapnya.

Perjuangan Islam juga seperti roda yang berputar,pernah berada di atas dan pernah ada di bawah..Kini sudah tiba masanya untuk kita memusingkan roda itu kembali agar berputar naik ke atas. Transformasi perlu dilakukan,peranan dan pelaksanaan perlu dioptimumkan baik dari muslimin mahupun baik dari muslimat sama-sama perlu bersatu menuju keredhaan yang Maha Satu..


Tutup Aurat Bukan Penghalang utk Berkung Fu

aksi yang sangat sukar dilakukan,memerlukan koordinasi pinggang, kaki dan tgn yang mantap!








anak2 sedari kecil dilatih utk menjaga aurat smbil berkungfu!




Kita tidak seaktif dan sehebat mereka, tetapi sudah membuka aurat beralasankan apa yang kita lakukan itu memerlukan kepada membuka aurat. Mahu berenang?? Silakan, berenanglah di tempat tertutup yang tidak bercampur dengan lelaki. Mahu berlumba lari, tiada salah. Mahu menyanyi juga tiada salah. Sayang bukan, jika bermain itu satu ibadah, tapi mendapat dosa pula kerana tidak menjaga aurat.. Lihat mereka, tiada segan jika dilihat oleh lelaki pun, kerana aurat yang terjaga.

Bertudung dan menutup aurat tidak akan sama sekali menghalang seseorg dari beraktiviti lasak dan memahirkan diri dalam seni pertahanankan diri, apatah lagi hanya pramugari. Tidak wajar mereka yang hanya berada di kapal terbang, yang tidak perlu berlawan senjata, memakai skirt yang singkat dan tidak memakai tudung. Jangan terpengaruh dengan doktorin2 kuffar yang hanya meranapkan dan memusnahkan agama Islam.

Wallahu a'lam.

sumber

0 komen: